19 Ekim 2016 Çarşamba

Debriyaj Üst Merkezi,Vites Geçmiyor Problemi(ÇÖZÜLDÜ)




        Doblo 1.9 JTD 2004 Model araca sahibim.Bir haftasonu ailemle beraber bir yere gideceğimiz sırada viteslerin zor geçtiğini farkettim.(Geçiş yapamama nedeninizin paspas olmadığından emin olun!) Acil işimiz olduğundan o şekilde yola koyulduk ki şükür başımıza bir iş gelmedi.Yolda giderken vites geçişleri eski normal haline döndü.Ertesi günü tekrar arabayı çalıştırdığımda bu sefer 1.vitese bile geçiremediğim bir vaziyetle karşılaştım.

        Problem,motor çalışırken vites geçişi yapamıyorum,kapalıyken yapabiliyorum.Şanzıman yağ kaçırma problemi vardı arabanın.İnternette yaptığım araştırmalarda yağın etkileyebileceği veya havaların soğuk olmasınında bu durumu yaratabileceğinden bahsediliyordu.Motoru kapatarak 1.vitese aldığım arabamı çalıştırarak en yakınımda ki ustanın yolunu tuttum.Yukarıda fotoğrafta gördüğünüz debriyaj üst merkezi problemi olduğunu söyledi.İlgili parçanın temini ile sorun çözülmüştür.Şu an geçişlerle ilgili hiç bir problem kalmadı.2016 rakamlarıyla 150-200 arası değişen bir fiyatı var.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder